Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Stort utvalg frø, blomsterløk og stauder | Høy kvalitet | Fri frakt over 1500,-

Vi feirer vårt 35 års jubileum med deg!

Nå får du 35% rabatt på utvalgte høstløk >

Leveringsinformasjon

Produktene i nettbutikken er ferskvare og tilgjengelig i ulike sesonger. Vi har valgt å dele inn vårt sortiment i kategorier etter sesong og leveringstid for å gjøre det enkelt for kundene. Når en sesong er avsluttet kan du lese om produktene, men ikke bestille.

  • FRØ – Levering hele året 
    Frøene sendes innen 1-2 dager. I den mest hektiske perioden i januar og februar er det lenger leveringstid. Det kommer nytt sortiment i januar hvert år. Ordrer som inneholder kun frø blir sendt som brev direkte til din postkasse. Porto kr. 65,-. 
  • VÅRPLANTING – Forhåndsselges fra februar og leveres fra mars til mai.
    Stauderøtter, roser, frukt- og bærplanter, urne- og balkongplanter, løker og knoller dyrkes om våren og kan bestilles fra februar til sesongen avsluttes i mai. Ordren blir sendt som pakke, porto kr. 149,- Husk å hente pakken på hentested innen 1-2 dager. Vi sender ikke planter tett opptil flere sammenhengende helligdager. 

Barrotsstauder, knoller og blomsterløk forhåndsselges før varene kommer på lager. Vi begynner å sende ut ordrene når alle varer er på lager. Ordrene sendes i den rekkefølge de kommer inn, derfor vil leveringstid variere. I hektiske perioder vil det være lengre leveringstid. 

Planter og stauderøtter må hentes innen 1 - 2 dager etter hentemelding er mottatt for at reklamasjonretten skal gjelde. Frostskade under sending erstattes ikke.

  • TERRASSE- OG PLUGGPLANTER - Forhåndsselges fra februar. Leveres etter påske eller når temperaturen er høy nok. Disse varene leveres ikke sammen med andre varer da de pakkes separat for å sørge for en rask og trygg levering. Vi anbefaler derfor at du legger inn en separat bestilling på TERRASSE- OG PLUGGPLANTER.

Planter må hentes innen 1 - 2 dager etter hentemelding er mottatt for at reklamasjonretten skal gjelde. 

  • BLOMSTERLØK - HØSTLØK– Forhåndsselges fra juni. Levering fra august til desember. 
    Blomsterløk/høstløk legges om høsten. Vi forhåndsselger varene før de kommer på lager, og begynner å sende ut ordrene når alle varer er på lager. Ordrene sendes i den rekkefølge de kommer inn, derfor vi leveringstid variere. I hektiske perioder vil det være lengre leveringstid. Ordren blir sendt som pakke, porto kr. 149,-

Alle varer pakkes og lagerføres på vårt lager. Dette for å sikre en rask og god levering.  Ønsker du levering til en bestemt dato eller om ordren skal deles i tidlig- og sen levering, så angi dette ved bestilling.

Hent varer på vårt lager
Ønsker du å hente varene på vårt lager i Ski utenfor Oslo, gjøres det etter avtale. Gi oss beskjed ved bestilling, så fjerner vi portoen og avtaler henting.

Angrerett
Ved kjøp av ferskvarer som planter og barrotrøtter er det ikke angrerett, da dette er ferskvarer som vi ikke får videresolgt. Ønsker du å returnere andre varer må du gi beskjed på e-post eller telefon og returnere varen så snart som mulig. Returkostnader må kunden dekke selv. Vi tilbakebetaler beløpet for varen, men ikke porto.

Uavhentede pakker
Du har 7 dagers frist til å hente pakken din på Postens hentested. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglement. Du har mulighet til å utsette henting ved å gå inn på posten.no, eller i Posten-appen.

Har du bestilt ferskvarer som planter og stauderøtter, refunderes ikke beløpet for uavhentede pakker, i tillegg vil du bli fakturert for returfraktkostnadene. Ønsker du varene tilsendt på nytt, må vi kreve porto for retur, pluss porto for ny utsendelse.

Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Pakker og brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.

Kontakt os på e-post info@zimtrade.no eller ring 56550355 om du lurer på noe.